איש עוצמה יהודית מציע למאוכזבים: להתאזר בסבלנות

    אסתי פלד 1 Comment on איש עוצמה יהודית מציע למאוכזבים: להתאזר בסבלנות

    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל במהדורה המרכזית: "בסוף מאי יאושר התקציב ונוכל לפרוס אותו. תהליך הגיוס של לוחמים למשמר הלאומי כבר מתקיים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), אומר לאבי מימרן במהדורה המרכזית (רביעי), כי הוא מבין את הציפיה הציבורית הגבוהה בנושא הביטחון האישי, אך על הציבור להתאזר בסבלנות. "נוצרה כנראה בציבור, באשמתנו, רמת ציפיות גבוהה מהאפשרויות במציאות", אמר פוגל. "האסטרטגיה שלנו היא להסביר לציבור קחו עוד קצת אוויר. בסוף מאי יאושר התקציב ונוכל לפרוס אותו. תהליך הגיוס של לוחמים למשמר הלאומי כבר מתקיים".

    על החוקים שהבטיחו: "חלק מהחוקים כבר חוקקנו וחלק בתקופה הקרובה. אנחנו חיים במדינה מתוקנת עם חוקים ותקנות".

    על הפעילות לטובת גופי ביטחון הפנים: "המערכות של המשטרה, שב"ס וכבאות הם אחרונות ב'שרשרת המזון' של הגיוס. את זה אנחנו נתקן. המשמר הלאומי יוסיף למשטרה כוח רב של אנשים טובים".

    על הר הבית: "אנחנו חלק מקואליציה. ההסכם לא לתת ליהודים לעלות להר הבית נסגר בוועידה בעקבה עם האמריקנים והירדנים שלא היינו שותפים לו ואיתמר חש צורך כרגע לכבד את ההסכם הזה שנעשה עם כ"כ הרבה גורמים. אבל הרצון שלו להביא לידי ביטוי את הנוכחות החוקית שלנו שם – על זה לא נוותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש רבנים שדוגלים במשהו אחר ממה שאתם דוגלים בו וכמו שאמרת אפשר להתווכח על זה אבל ראוי גם לכבד את זה שיש רבנים גדולים שסבורים שמותר לעלות למקומות מסויימים בהר הבית ואף יש בזה דבר חשוב, ואיתמר הוא אחד מהתלמידים שלהם.
      אז נכון שאיתמר עכשיו הוא שר ומייצג את הממשלה ואת כלל העם ומתוך כך הוא אמור לכבד את דעת הרבנות הראשית וללכת לאורה, כמו בשאר התחומים הנוגעים לכלל ישראל, אבל מצד שני הוא נבחר לכנסת מטעם הבוחרים שלו והוא גם אמון על הערכים שבשמם הוא נבחר.
      אז אם רוצים אפשר לדון על זה.
      או במילים אחרות, הדיון הוא לא הלכתי כי בזה אתם לא מבינים אלא הרבנים שלכם ושלו (ואין לנו ענין לשמוע סתם אנשי תקשורת ופוליטיקה מתווכחים ביניהם בהלכה), אלא הדיון הוא על בסיס זה שאנחנו מבינים שיש דעות שונות בין הרבנים – מה דמות ציבורית אמורה לעשות.